Den perfekte firmapresentasjonen
Bilde 1: Firmanavn, ditt navn, overskrift navn på de du har med deg
Bilde 2: 60 sekunders overblikk
– Investeringsbeløp
– Hva du skal bruke pengene til
Bilde 3: Hvilket problem er det ditt produkt løser og hvordan løses det.
Hvordan ser markedet ut – størrelse og potensial, hvordan ser du markedet utvikle seg fremover og hvor er utfordringene
Bilde 4: Produktpresentasjon
Bilde 5: Hva er unikt med mitt produkt og hvordan løses problemet beskrevet i bilde 3
Bilde 6: Konkurranse – hvem er de viktigste konkurrentene
Bilde 7: Forretningsmodell – hvordan skal jeg tjene penger: Lisenssalg, SaaS, vedlikeholdskontrakter, opplæring, support, salg, leie
Bilde 8: Markedsplan – hvordan skal jeg få produktet frem til kunden
Bilde 9 og 10: Økonomi og finans, kontantstrøm og budsjetter for de neste 5 år
Bilde 11: Nøkkelansatte
Bilde 12: Tidslinjer og status i dag
Bilde 13: Hvor mye penger trenger du og hva skal de brukes til
Bilde 14: Hvorfor bør du investere i i min virksomhet (kort oppsummering av hva du nettopp har presentert)
Merk:
- Dette er bare en veiledning. Du har kanskje behov for å få frem andre ting som krever justeringer
- Dette er bare tema – oversikt over hva du MÅ ha med
- Noen tema krever kanskje mer enn ett bilde, men ikke mer enn 14-16 bilder totalt, i tillegg til eventuell demo
- Bruk realistiske – riktige overskrifter på bildene
- Uten spørsmål og diskusjoner skal presentasjonen din ta 30 minutter
- Hvis rekkefølgen ikke passer deg kan den endres
Spørsmål du kan stille (hvis det passer sånn) (Ikke ta det for gitt at svarene er helt ærlige)
- Hvilke 3 ting er du vil vite mer om.
- Hva var det som gjorde at forretningsplanen vår vekket din interesse
- Hva skjer videre fremover